donderdag 2 december 2010

Waar ik mee bezig ben geweest

In m'n eerdere post had ik het er al over dat ik een muts gehaakt had en dat ik er helemaal blij mee was. Hij heeft nu ook de vuurdoop doorstaan: een avond-wandeling door de sneeuw, en hij bleef lekker warm! Nu wilde ik er alleen ook eentje met een klep, ik had bedacht dat die de sneeuw lekker uit je ogen houdt. (Blijkt tegen te vallen =D). Zie hieronder de resultaten!

In my previous post I've already mentioned I crocheted a hat. It did stand the test and is nice and warm, but I also liked to make one with a brim.




Het is fijn te merken dat ik er steeds handiger in raak, deze had ik in de helft van de tijd klaar!

It's nice to notice I'm getting the hang of it, I made it in half of the time!


Ik heb ook een paar nieuwe dingen met vilt geprobeerd, het is zulk fijn materiaal! Ik heb een nieuwe steek geprobeerd (nieuw voor mij dan, je ziet 'm overal hoor!) en daarmee een speldenkussen gemaakt. Ik dacht in eerste instantie dat het aardig goed gelukt was, maar toen ik de spelden erin wilde prikken gaf ie wel heel erg mee. Iets te weinig vulling dus. Hmm... vanavond maar even extra opvullen.

I've also been trying some new things with felt, it's such a nice material! I tried a new stitch (new for me) and made a pin cushion.  At first I thought it turned out reasonably nice, but when I tried to put the needles in, I found out I haven't stuffed it enough... Hmmm, this evening I'll put some extra stuffing in it.




En nog een paar foto's van wat ik gemaakt heb.


Some other photos of the things I've been up to.


2 Hangers van vilt. Ik vind het mooi, maar ze zijn heel licht qua gewicht. Ik weet dus niet of het gaat werken als sieraad.

2 Pendants of felt. It's really light-weight so don't know if  it'll work.


En ik ben bezig geweest met het aanmaken van een standaard voorraadje vilt. Het viel me namelijk op dat ik steeds met de zelfde kleuren aan de slag ging. Ik heb daarom van alle kleuren  een standaard rijtje van circels uitgeknipt om zo beter verschillende combinaties van kleuren te kunnen verzinnen. Al moet het geen kwestie van alleen maar kijken worden, ik moet er ook lekker mee aan de slag gaan!


And the making of a basic-stash of felt circles. I noticed I was working in the same colours each time, so I made a stash to begin with. This way I can combine all different colours to make up my mind and to see new possible combinations. And of course to work from!











Ik was helemaal in m'n nopjes terwijl ik aan het ordenen en schuiven was. Leuk om met de verschillende kleuren te schuiven en mooie combinaties te maken!

I was completly happy when making the photo's. Just fiddeling around and making nice combiations was really fun!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten